> Nasza oferta
W Instytucie Dobrych Praktyk Biznesowych staramy się, by nasze usługi były świadczone jak najlepiej i by nasza obecność była jak najmniej uciążliwa dla naszych Klientów. Jesteśmy z naszymi Klientami od momentu konsultacji i działań mających na celu pozyskanie dotacji aż do momentu wygaśnięcia wszystkich zobowiązań i zakończenia projektu.
Etapy naszej współpracy dzielą się w związku z powyższym na kilka ważnych obszarów opisanych poniżej.
I Konsultacja (usługa bezpłatna)
- Wywiad – pierwszym etapem jest rozmowa, którą prowadzimy albo osobiście w miejscu prowadzenia działalności naszego Klienta albo za pośrednictwem rozmowy telefonicznej. Podczas rozmowy poznajemy Państwa działalność i potrzeby oraz wstępnie informujemy o warunkach przystąpienia do naboru konkursowego dla sektora Horeca w związku z konkursem „Inwestycje dla przedsiębiorstw w produkty, usługi i kompetencje pracowników oraz kadry związane z dywersyfikacją działalności”, dla którego dofinansowanie można pozyskać w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.
- Formularz przystąpienia do naboru – po zakończonej rozmowie drogą elektroniczną (e-mail) przesyłamy formularz przystąpienia do naboru. W dokumencie tym znajdują się obligatoryjne wymogi konkursowe, które należy spełnić, aby móc ubiegać się o dotację. Warunku te określa Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. W formularzu dostępne też będą pozycje, które określać będą rzeczową inwestycję oraz jej zakładaną wartość. W zakresie idealnego doboru inwestycji do Państwa potrzeb informujemy, że współpracujemy z największymi specjalistami w kraju w zakresie doboru i sprzedaży sprzętu gastronomicznego oraz systemów hotelowych.
- Weryfikacja szansy na otrzymanie dotacji – na podstawie kryteriów oceny programu weryfikujemy ilość potencjalnych punktów, które może otrzymać projekt oraz wskazujemy możliwe rozwiązania, które pozwolą zdobyć ich większą liczbę. Z uwagi, że jest to konkurs i w pierwszej kolejności środki finansowe otrzymają projekty najwyżej ocenione przez instytucję przyznającą dofinansowania – dla wspólnego dobra rekomendować będziemy tylko te projekty, dla których będzie istniała pewność, że pozyskają dotację i zrealizują swoją zamierzoną inwestycję.
Po konsultacji, która z reguły ma mniej formalny charakter, Klient decyduje czy zamierza podjąć współpracę i przystąpić z naszą pomocą do aplikowania o środki finansowe w ogłoszonym konkursie.
II Proces ubiegania się o przyznanie dofinansowania
- Podpisanie umowy na opracowanie wniosku aplikacyjnego – jest to gwarancja wykonania usługi. Treść umowy określa prawa i obowiązku stron: Klient zobowiązuje się na dostarczenie wymaganych w konkursie dokumentów, natomiast my terminowe dostarczenie usług związanych z opracowaniem dokumentacji związanej z przyznaniem dofinansowania.
Opłata za usługę zawiera 3 pozycje cenowe zgodnie z Cennikiem, tj.
- opłata za opracowanie dokumentacji aplikacyjnej (w tym wniosek o dofinansowanie wraz z załącznikami)*
- „success fee” (premia za sukces)
- opłata za rozliczenie dotacji (każdorazowo przy składaniu 1 wniosku o płatność – ilość wniosków uzależniona od okresu realizacji inwestycji)*
*koszt oznaczonych pozycji może zostać w części zrefundowany z dotacji, co oznacza że koszty jakie Państwo poniosą będą dużo niższe
2. Opracowanie dokumentacji aplikacyjnej – na tym etapie wnioskujemy o dostarczenie niezbędnych informacji i dokumentów stanowiących obligatoryjne załączniki do wniosku o dofinansowanie jak np. dokumenty księgowe, kosztorysy, oferty cenowe. Gotowy wniosek przekazujemy do podpisu i w zależności od decyzji Klienta – albo składamy go w jego imieniu do instytucji finansującej albo Klient składa dokumenty samodzielnie.
3. Monitorowanie statusu wniosku w instytucji finansującej – w razie potrzeby złożenia uzupełnień czy wyjaśnień, przygotowujemy odpowiedź i dokumentację z wyjaśnieniami aż do momentu oceny końcowej wniosku.
4. Umowa o dofinansowanie z instytucją finansującą – po uzyskaniu pozytywnej oceny wniosku, pomagamy przygotować dokumenty niezbędne do podpisania umowy o dofinansowanie.
III Pomoc w przeprowadzeniu procedury zamówień publicznych (usługa dodatkowa – na życzenie)
IV Rozliczenie pozyskanej dotacji po podpisaniu umowy o dofinansowanie z instytucją finansującą
- Wniosek o płatność – każdorazowo z zachowaniem wymaganych terminów przedkładamy wniosek rozliczający otrzymaną transzę dotacji w oparciu o opracowany przez nas harmonogram płatności.
V Trwałość projektu (usługa dodatkowa – na życzenie)
- Sprawozdanie monitorujące – po wypłacie dotacji przez okres 3 lat po zamknięciu projektu przygotowujemy wymagane ankiety oraz we właściwych terminach przygotowujemy sprawozdania monitorujące.
*W celu zapoznania się z cennikiem usług zapraszamy do kontaktu.